چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

افت تقاضا موجب ركود در بازار لوازم يدكي لودر شد

توضيحاتي درباره لوازم يدكي لودر

افت تقاضا موجب ركود در بازار لوازم يدكي لودر شد

نايب رئيس اتحاديه صنف فروشندگان لوازم يدكي لودر و لوازم يدكي اتومبيل هاي سواري  ماشين آلات گفت : افزايش قيمت بنزين بر قيمت قطعات يدكي قطعا بي تاثير نيست اما صنف لوازم يدكي  ماشين هاي سنگين مثل لوازم يدكي لودر به دليل وسعت فراوان ،عرضه زياد و تقاضاي بسيار كم و از سويي رقابتي بودن افزايش قيمت بنزين تاثير چنداني در افزايش قيمت لوازم يدكي نداشته است. كاظمي در گفتگو با خبر خودرو افزود : متاسفانه همچنان صنف لوازم يدكي با ركود و كسادي شديد مواجه است اين مساله عمدتا به دليل افزايش عرضه و كاهش تقاضا در بازار لوازم يدكي بخصوص لوازم يدكي ماشين هاي سنگين من جمله لوازم يدكي لودر مي باشد.وي تاكيد كرد : هر چند افزايش 40 قيمت بنزين و محدويت هاي ترافيكي و اجراي طرح زوج و فرد در استفاده مردم از خودروهاي شخصي و بالطبع نياز به قطعات يدكي به طور غير مستقيم موثر است. وي اظهار داشت : در حال حاضر به دليل ركود حاكم بر بازار اغلب فروشندگان لوازم يدكي در شرايط بد مالي قرار دارند. وي گفت : در صورتي كه نرخ ارز ثابت بماند هيچ گونه افزايش قيمتي در قيمت قطعات يدكي نخواهيم داشت اما با هر گونه نوسان اين مساله در قيمت قطعات موثر خواهد بود. نايب رئيس اتحاديه صنف فروشندگان لوازم يدكي اتومبيل همچنين به طرح نصب برند شناسا بر روي قطعات يدكي اشاره كرد و گفت : با توجه به تاثير نصب برند شناسان بر تضمين كيفيت قطعات اين طرح هم اكنون در حال اجرايي شدن است. كاظمي تاكيد كرد : اكنون تعدادي از شركتهاي عضو اتحاديه در حال استفاده از اين طرح هستند و لوگوي شناسا بر روي قطعات آنها نصب شده است. وي تصريح كرد : پيش بيني مي شود ظرف يك سال آينده اين طرح روند كاملي يافته و اغلب قطعات با برند شناسا در بازار عرضه شوند. وي همچنين با توجه به وجود قطعات  لوازم يدكي لودر تقلبي و ساير لوازم يدكي هاي تقلبي موجود در بازار گفت : با فرهنگ سازي صورت گرفته و نمايشگاه قطعاتي كه توسط اتحاديه برگزار شد خوشبختانه تا حدودي عرضه و استفاده از قطعات تقلبي در بازار كاهش يافته است و پيش بيني مي شود با اين روند ، ظرف يكي دو سال آينده عرضه قطعات لوازم يدكي لودر  بي كيفيت و تقلبي در بازار به يك درصد برسد.


عرضه آخرين دستاوردهاي صنعت لوازم يدكي خودرو در نمايشگاه ، نمايشگاه راهي براي توسعه بازار لوازم يدكي 

به گزارش بازرگان نيوز؛ رئيس اتحاديه لوازم يدكي اتومبيل و ماشين آلات تهران ضمن تشكر از حضور مدعوين درباره نمايشگاهي كه در روزهاي آتي برگزار خواهد شد، اظهار كرد: نمايشگاه امسال با حضور بيش از 100 برند داخلي و خارجي برگزار مي شود و اين در حالي است كه در اين دوره از نمايشگاه تمامي فعالان شبكه توزيع قطعات خودرو و توليدكنندگان از سراسر كشور دعوت به عمل آمده است.

وي با ابراز خرسندي از حضور بزرگان عرصه لوازم يدكي افزود: با همكاري انجمنسازندگان قطعات خودرو و توليدكنندگان آخرين دستاوردهاي اين صنعت در نمايشگاه عرضه خواهد شد. اميدواريم كه با اين تعامل شاهد جايگزيني قطعات توليد داخل كه مرغوبيت لازم را دارند با قطعات خارجي، باشيم.

در اين نشست در خصوص سومين نمايشگاه تخصصي قطعات خودرو و ماشين آلات بحث و تبادل نظر شد كه حاضرين به اتفاق، حمايت خود را از اين نمايشگاه اعلام كرده و ابراز اميدواري كردند كه برگزاري نمايشگاه مي تواند توسعه بازار لوازم يدكي را به همراه داشته باشد.

گفتني است، جمعي از بزرگان، پيشكسوتان، توليد كنندگان برتر، توزيع كنندگان و صاحبان برندهاي معتبر لوازم يدكي لودر در جهت حمايت از برگزاري نمايشگاه، در اتحاديه لوازم يدكي گردهم آمده و با ابراز اميدواري، نمايشگاه را راهي براي توسعه بازار لوازم يدكي ارزيابي كردند.

 

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.