جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

20 درصد لوازم يدكي بازار تقلبي است

توضيحاتي درباره لوازم يدكي لودر

20 درصد لوازم يدكي بازار تقلبي است

رييس اتحاديه صنف فروشندگان لوازم يدكي از تقلبي بودن تنها ۲۰ درصد از لوزام يدكي موجود در بازار خبر داد و گفت: اغلب قطعات يدكي تقلبي در بازار با هماهنگي مديران فروش و بنا به فشار خريد از يك برند خاص صورت مي گيرد .

به گزارش خبرآنلاين، غلامرضا بخشي زاده، به همين جهت توزيع و نصب ليبل هاي شناسا از مبدا توليد را از سوي اين اتحاديه دليلي براي جلوگيري از عرضه لوازم يدكي تقلبي و قاچاق خواند و در توضيح بيشتر گفت: بر اساس آن، يك برچسب بر روي بسته بندي قطعات خودرو الصاق مي شود و مشتري مي تواند با پيامك كردن كدِ آن برچسب، از اصالت قطعه يدكي اطمينان پيدا كند. لوازم يدكي لودر

وي، عنوان اين طرح را «شناسا» عنوان كرد و گفت: طرح جلوگيري از عرضه لوازم يدكي تقلبي و قاچاق از پارسال به صورت آزمايشي آغاز و تاكنون يك ميليون برچسب نيز بر روي بسته بندي قطعات يدكي الصاق شده است.

وي با تاكيد بر اينكه همكاري توليدكنندگان و واردكنندگان قطعات در اين طرح داوطلبانه است، گفت: اين برچسب ها توسط شركتي متشكل از 100 عضو نمونه اتحاديه صنف فروشندگان لوازم يدكي خودرو و ماشين آلات تهيه و ارايه مي شود و مشتري ها مي توانند با مشاهده اين برچسب و ارسال پيامك كدِ ذكر شده در برچسب به شماره تلفني كه در آينده اعلام خواهد شد، از اصالت قطعه اطمينان پيدا كنند.

رئيس اتحاديه فروشندگان لوازم يدكي لودر  افزود: در پاسخ به پيامك مشتريان، اطلاعاتي نظير نوع قطعه، شركت و كشور توليدكننده ارسال خواهد شد. اجراي آزمايشي اين طرح با هدف عيب يابي طرح از يك سال گذشته آغاز شده است و انتظار مي رود در مراسم پنجمين نمايشگاه قطعات خودرو (سبك و سنگين) و ماشين آلات تهران رونمايي و عملياتي شود.

بخشي زاده همچنين اضافه كرد: پنجمين نمايشگاه قطعات خودرو دهم تا چهاردهم تيرماهدر مركز نمايشگاهي برج ميلاد برگزار خواهد شد.

وي، شفافيت بازار، ارتقاي كيفيت قطعات موجود در بازار، انسجام صنفي و حمايت از توليد و اشتغال را مهمترين اهداف برگزاري اين نمايشگاه عنوان كرد.

 

پيش از اين سيد محمد رضا عبادي معاون فرهنگي و پژوهش ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز، ارزش لوازم يدكي خودرو قاچاق را سالانه حدود يك ميليارد دلار ذكر كرد.

لوازم يدكي لودر

هم اكنون بخشي از لوازم يدكي موجود در بازار در واحدهاي توليدي غيرمجاز توليد مي شود و كيفيت لازم براي استفاده در خودروها را ندارد؛ اين مساله همواره اعتراض هاي مصرف كنندگان خودرو را به همراه دارد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.